Maak in 5 minuten jouw huurovereenkomst

  • Volledig op maat
  • Gemaakt door topspecialisten
  • Beschikbaar als Word en PDF-bestand

Dit document kost € 19 of 9 credits.
Bespaar met een abonnement.

Wat is een huurovereenkomst bedrijfsruimte?

Wanneer je al bezitter van een bedrijfsruimte jouw ruimte verhuurt aan een andere partij, worden de afspraken hierover vastgelegd in een huurovereenkomst. De verhuurder is verplicht om de bedrijfsruimte beschikbaar te stellen aan de huurder en de huurder is verplicht om periodiek de huur te betalen. In de huurovereenkomst bepaal je onder meer de hoogte van de huur, de duur van het contract en natuurlijk om welke bedrijfsruimte het gaat.

De huurovereenkomst van VraagHugo kan je gebruiken voor een 230a-bedrijfsruimte. In het algemeen wordt een 230a-bedrijfsruimte beschreven als een ruimte die niet open is voor publiek. Het verkopen van producten mag niet het doel van de onderneming zijn. Zo moeten bijvoorbeeld de behandelingen bij een schoonheidssalon centraal staan en niet de verkoop van huidverzorgingsproducten.
 
Voorbeelden van 230-bedrijfsruimtes:
  • kantoorruimtes
  • showrooms
  • schoonheidssalons
  • fysiotherapeuten
  • zonnebanken

Wat is het verschil tussen een 290 en 230a bedrijfsruimte?
Het globale verschil is dat een 290-bedrijfsruimte een winkelruimte of middenstandsbedrijf wordt genoemd en een 230a-bedrijfsruimte een kantoorruimte. Echter is dit verschil niet zo simpel en zitten er extra voorwaarden aan verbonden. Controleer daarom goed waar jouw bedrijf onder valt.

Heb ik een huurovereenkomst bedrijfsruimte nodig? 

Op het moment dat je een bedrijfsruimte wil verhuren of huren, heb je een huurovereenkomst nodig. Hoewel er mondeling ook een overeenkomst kan ontstaan, is het verstandig om een schriftelijke overeenkomst op te maken. Zo staan alle afspraken zwart op wit, worden misverstanden voorkomen en hebben beide partijen iets om op terug te vallen als er onenigheid optreedt.   

Wat regel je met een huurovereenkomst bedrijfsruimte? 

In de huurovereenkomst bedrijfsruimte van VraagHugo wordt onder meer het volgende vastgelegd: 
  • de gegevens van de bedrijfsruimte (adres, aantal vierkante meters etc);
  • of de bedrijfsruimte gemeubileerd verhuurd wordt;
  • de huurprijs; 
  • of er BTW in rekening wordt gebracht over de huurprijs; 
  • de duur van de huurovereenkomst;
  • of er een opzegtermijn van toepassing is; 
  • hoe het onderhoud verdeeld is. 
 

Wie verzorgt het onderhoud van de bedrijfsruimte? 

In onze huurovereenkomst bedrijfsruimte is het onderhoud als volgt geregeld:
De huurder is zelf verantwoordelijk voor het verrichten van klein onderhoud en kleine reparaties aan de binnenkant van de bedrijfsruimte. De verhuurder is verantwoordelijk voor groot onderhoud, grote reparaties en al het onderhoud aan de buitenkant van de bedrijfsruimte. 

Wie gingen je voor?

Ook voor startende ondernemers een uitkomst. Met een paar klikken heb je een kant-en-klaar juridisch document. Snel, eenvoudig en voor een zeer acceptabel bedrag.
Lennard Hoogenraad
Founder VD8 ventures
VraagHugo: verrassend eenvoudig, voordelig en to-the-point. Ik had niet verwacht dat kwalitatief juridisch advies zo toegankelijk kon zijn.
Patrick Roozeman
Algemeen Directeur MultiTankCard
Via een bekende kwam ik bij Hugo Service terecht om de AVG te regelen. Na een superfijne intake werd alles besproken wat nodig was. Binnen 1 dag ontving ik een overzicht met alles wat er moest gebeuren, in een fijne presentatievorm. Daarna ontving ik heel snel alle benodigde documenten en een checklist. Beter kan niet!
Joost Nijensteen
Anycall

Klaar om je huurovereenkomst te maken?

In een paar simpele stappen is je document gereed voor gebruik.